Jak probíhá proces přijetí?
- Základní podmínka Přijetí je možné po dosažení důchodového věku (63 let).
- Podání žádosti Vyplněnou žádost o přijetí doručte osobně, e-mailem, poštou nebo vyplnit online. Spolu s ní je nutné přiložit:
- Dostupnost formulářů Formuláře lze stáhnout z webu www.sdbu.cz (záložka Dokumenty), vyzvednout osobně nebo si je nechat zaslat od sociálního pracovníka.
- Úvodní kontakt Doporučujeme domluvit si informativní schůzku.
- Sociální šetření Po obdržení výše zmíněných dokumentů Vás sociální pracovník osloví a následně provede sociální šetření, které pomůže zjistit potřeby, přání a soběstačnost žadatele.
- Posouzení lékařem Interní lékař zařízení na základě dodané dokumentace a sociálního šetření posoudí, zda je zařízení schopno naplnit potřeby žadatele.
- Rozhodnutí o přijetí O výsledku (přijetí / nepřijetí) budete informováni telefonicky nebo písemně.
- Nástup a smluvní dokumentace Při kladném rozhodnutí se sjedná osobní schůzka, při které se předají potřebné dokumenty a další důležité informace k nástupu.
- Kapacita Při plné kapacitě je žádost zařazena do evidence a zájemce je kontaktován, jakmile se místo uvolní.
– Vyjádření lékaře o zdravotním stavu,
– Souhlas se zpracováním osobních údajů pro kontaktní osoby,
– Poučení o ochraně osobních údajů (pro žadatele).
Často kladené dotazy
Přehled nejčastěji pokládaných dotazů a odpovědí. V případě dalších otázek nás kontaktujte telefonicky nebo e-mailem.1Můžeme se do domova před podáním žádosti přijít podívat?
Ano, návštěvu zařízení doporučujeme ještě před podáním žádosti. Rádi Vás provedeme, ukážeme Vám prostředí domova a zodpovíme Vaše dotazy. Pro individuální prohlídku je ideální si předem domluvit termín – kontaktujte sociální pracovníky telefonicky nebo e-mailem.
2Jak dlouho trvá, než bude žadatel přijat?
Délka čekání závisí na aktuální kapacitě a míře naléhavosti situace. V naléhavých případech je možné zařazení urychlit. Celý proces přijetí může trvat 2-3 týdny, kdy tuto lhůtu limituje zejména dodání všech potřebných dokumentů.
3Má vliv příspěvek na péči na přijetí do domova? A co když ho ještě nemáme?
Příspěvek na péči není podmínkou pro přijetí, ale pomáhá pokrýt náklady na poskytovanou péči. Pokud jej žadatel ještě nepobírá, rádi Vám naši sociální pracovníci poradí, jak o něj požádat. V případě potřeby pomůžou též s vyplněním žádosti a kontaktováním příslušného úřadu.
4Jak je zajištěna zdravotní a ošetřovatelská péče?
O klienty se stará náš kvalifikovaný personál 24 hodin denně. Spolupracujeme s praktickým lékařem, zajišťujeme návštěvy specialistů a objednáváme potřebná vyšetření.
5Jak probíhá samotný nástup?
Před nástupem se domluví konkrétní termín a vše potřebné. V den nástupu proběhne přivítání, podepsání veškerých dokumentů, předání pokoje a první seznámení s prostředím a personálem.
6Co si má klient přinést s sebou k nástupu?
Osobní věci, oblečení, hygienické potřeby, léky a další běžné pomůcky. Seznam doporučených věcí obdržíte při osobní schůzce před nástupem.
7Je možné vybrat si, s kým budu bydlet na pokoji?
Vždy se snažíme respektovat přání klienta, pokud to kapacita a aktuální obsazenost dovolí. V případě sdíleného pokoje hledáme vhodné spolubydlící s ohledem na vzájemnou toleranci a potřeby.
8Může si klient přinést vlastní nábytek nebo vybavení?
Pokud to prostor pokoje umožňuje, klient si může přinést oblíbený kus nábytku, dekoraci či jiné osobní věci, aby se cítil co nejvíce jako doma.
9Může klient odejít domů na návštěvu nebo na dovolenou?
Ano, domov lze po dohodě opustit – klient může odjet např. na odpoledne, víkend domů. Opuštění domova je zapotřebí nahlásit na sesterně. Víkendové a delší pobyty mimo zařízení je nutné s předstihem nahlásit sociálním pracovníkům. Bližší informace lze získat u sociálních pracovníků domova (záložka Kontakt).
10Může klient přijímat návštěvy?
Ano, návštěvy jsou vítané. Režim návštěv vychází z aktuálních vládních opatření a epidemiologické situace.
V současné době jsou návštěvní hodiny od pondělí do neděle v časech od 14:00 do 17:00 hodin bez předchozí rezervace. Prosíme pouze při vstupu do zařízení o zapsání se do „Návštěvní knihy“ a seznámení se s „Domovním řádem“. Oba tyto dokumenty naleznete u vchodu do zařízení. Návštěvy jsou přijímány na pokoji nebo ve společných prostorách domova (tj. společenská místnost, recepce, terasa, jídelna). Ostatní provozní prostory jsou pro návštěvy nepřístupné.
11Musí klient odevzdat celý důchod domovu?
Ne, klient hradí úhradu dle ceníku. Po zaplacení úhrady mu musí zůstat minimálně 15 % z přiznaného důchodu. Příspěvek na péči se využívá na zajištění potřebné péče.
12Co když se zdravotní stav klienta zhorší?
Jsme připraveni reagovat na změny zdravotního stavu. Spolupracujeme s praktickým lékařem i odbornými specialisty. Pokud by péče přesahovala naše možnosti, řešíme situaci s rodinou a zdravotnickými zařízeními.